Fonofests manām acīm

edgars, 19.07.2005., 17:26

Gribējām kā labāk, sanāca kā vienmēr? Vai varbūt nemaz nebija tik slikti, kā citi mālē bildi?

Pēc piecu stundu miega modos, lai 7os no rīta fiksi samestu mantiņas somā, salocītu HC.LV banneri un ar pāris maizītēm kuņģī,  zāģu skaidām galvā dotos uz centru. Nonācu centrā un biju izbrīnīts - cilvēku nav! Tik pāris miegaini tūristi.. Tad arī sapratu, ka 9os no rīta centrā nemēdz būt daudz cilvēki, vismaz skaistā sestdienā nē. Satiku Māri [skatescene.lv] un deni2s. Neliela iepirkšanās centrālajā kapitālisma iecirknī un varam doties uz autobusu. Kurš arī 10:10 aplaimoja mūs ar ierašanos un solījumu, ka, neskatoties uz to, ka ir ekspresis, izlaidīšot Bētēs.

Ceļš autobusā gāja lēni - laikam braucām vairāk kā 1,5h. Pa ceļam tika izspēlēts joks ar Marta telefonšantāžu, ceru, ka Marts[fonofest] mums jelkad spēs piedot, bet mums bij varen jautri dažbrīd.

Esam izkāpuši Bētēs vai Betēs, kas ir pietura 2km no Āraišiem un soļojam mazās Fonofest norādes virzienā. No tāluma jau var manīt pāris teltis un liekas, ka būs vēl.. Bet bijām dikti pārsteigti, ka cilvēki tik maz.. Telts vieta tika ierādīta nopļautā kalniņā.. pēc nakts likās - izbijušā kartupeļu laukā.. Kamēr tika celta telts, paralēli atritinājām HC.LV banneri vaļā, kurš diezgan ātri aplipa ar visādām zālēm un netīrumiem. Tā nu atkal nodevāmies „Vaitspirita” procedūrai – tīrījām banneri. Smaka neizturama un pēc pāris mirkļiem sajūta kā mazam toksikomānam.. Uzstādīšanā veicās labi un bija gandarījums par paveikto darbu.
Deep Insight

Pēctam nebija īsti ko darīt – cilvēki maz un saule cepināja, tapēc lai nedaudz apsauļotu miesas tika izlemts paspārdīt sipu un pacepināties. Tas arī tika veiksmīgi darīts dažādās vietās un veidos līdz pirmajai grupai :)

Pirmā grupa bija lietuvieši, kuriem nu nekādīgi nosaukumu nevaru atminēties. Spēlēja kko attāli līdzīgu SOAD. Vokāls diezgan melodisks un aktīvs. Nevaru teikt, ka ļoti patika, jo neesmu īsti tādas mūzikas mīlis, bet nevaru teikt, ka bija slikti. Vismaz publika nedaudz tika iekustināta..
Mistiskie Lietuvieši
Soundarcade mēģināja turpināt kurstināšanu, bet liekas drīzāk sanāca iežūžināšana. Man liekas, ka priekš festivāliem vajag īsākas un ņiprākas dziesmas. Tomēr viens ir klausīties dziesmas vakarā ar tējas krūzi un varbūt smeldzošu sirdi un otrs karstā dienā ar jautru prātu :) Lai nu kā – džeki spēlēja ļoti labi un tomēr man patika viņu psihodēlij'.

Inokentiju Mārplu dzirdēju tik pa gabalu, jo biju aizgājis ieturēt pusdienas telšu kalnā. Spriežot pēc citu teiktā – cilvēki esot diezgan aktivizējušies pie skatuves un sacēluši pirmās smilšu vētras. Uz IM beigām dodamies uz netālo Āraišu ezerpili, lai veldzētos Āraišu ezera vēsajos ūdeņos, kas mums arī sekmīgi izdodas. Turpceļā man iestājās karstā-ceļa-apātija un gribas klausīties grupu Apātija, bet atpakaļ ceļš iet lejup pa kalnu un neskatoties uz iekāpšanu piķī ar čībiņu – mēs ātrā solī dodamies paklausīt All Day Long sniegumu. Paspējām uz pēdējām dziesmām un Māris, kurš nekad nav viņus dzīvajā dzirdējis skrien viņus klausīt, kamēr es ņemos piekārtot telti.Antimaniax

Uz Louie Fontaine devos ar lielu interesi un godīgi sakot, lai gan grupa šajā koncertā varbūt neiederējās – viņi spēlēja labi un interesanti, man patika. Spēlēja kā ksprs teica – savādāku rock`n`roll. Par ko arī pārliecinājos uzstāšanās laikā. Interesants skanējums un jautājums – vai patiešām backvokālistes ir dvīņu māsas? Uz to gan arī neradu atbildi.

Nākamie bija Pia Fraus, kuriem smagi skaņotājs izčakarēja šovu - miķi bija pa klusu un bass pa skaļu. Kā arī liekas, ka kautkas ar sintizātora skaņu ar nebij kārtībā - es tā arī nesapratu - skan vai neskan. Spēlēja smuku fona roķīti, skandināviski pieticīgo :) Bet vai šī bija īstā vieta, kur to spēlēt? Varbūt jā un varbūt nē. Katrā ziņā bija labi.

BMX laikā devos pastaigā, kuras rezultātā ar Gati[GG] sākās sarunas par fotolietām un jā – šo to parunājām. Pafilozofējām vai ar zibspuldzi bez stikliņa var aizdedzināt cigareti vai nē.. Izdomājām, ka var, jo pašā tranzistorā/rezistorā vai kā to detaļu sauc, kur notiek izlādes process, ir ļoti liels karstums.

Sāka spēlēt Rentokiller un nevarēju saprast vai man patīk šis zviedru hardcore vai nē. Uz danci tā īsti nepavilka beigās. Man personīgi nepatika vokālists. No mosh sākās putekļu vētra pie skatuves, kuras rezultāti bija jūtami un redzami – noputējušas sejas un dubļveidīgas siekalas.

Tam sekoja VW Golf II dauzīšana, kuru godīgi sakot neredzēju un pat īsti nemanīju. Atceros tik to, ka piedāvāja pa mikrofonu izsist priekšējo stiklu. Mani kautkā šī nodarbe nelikās aizraujoša, bet ticu, ka citiem nav kur izlādēt agresiju un enerģiju.

Million Dead mani izbrīnija ar to, ka trūka tā emocija, kas bija jūtama šoziem Cēsīs un Rīgā. Laikam jau pie vainas jaunās dziesmas, kuras tik ļoti nespēlē pa dvēseles stīgām. Bet uz beigām, kad atsāka spēlēt vecās bij jau daudz labāk un es devos pakustināt ierūsējušos locekļus.Million Dead

Deep Insight manā skatījumā spēlēja labi, bet man trūka kādreizējais asums. Likās, ka skaņa noplakusi un dažbrīd uzmācīgi jutu kā partijas atkārtojas un atkārtojas – laikam nogurums man arī neļāva viņus izbaudīt kā nākas..

Nākamie uz skatuves kāpa mani vakara favorīti – Antimaniax. Nebiju domājis viņus Latvijā redzēt tuvākajā nākotnē. Ziņa par viņu ierašanos mani patīkami pārsteidza. Puiši bija kārtīgi sagatavojušies koncertam – atveduši 2 televīzorus un dekorācijas kabinetiem (debesskrāpju silueti). Aiz bundzenieka bij izvilkts Antimaniax banneris un lēnām sākās skaņošanās. Laiks skrēja vēja spārniem un sākās uzstāšanās, kura bija kā enerģijas vilnis, kurš izskrien tev cauri. Nenāca vairs miegs, nejutu īpaši arī grūdienus no mugurpuses. Stāvēju pirmajā rindā un paralēli klausīdamies mūziku, mēģināju noķert pāris kadrus ko parādīt jums. Kā jau ierasts – ja uzstājas kādu ideoloģiju pārstāvoša grupa – atradīsies koncertā kāds savādāk domājošs, kuram tas nepatiks. Arī šoreiz mēs neiztikām bez kāda „tīrā Latvieša”*, kurš kliegdams: „I`m for white Latvia! Fuck you! ” mēģināja izprovocēt Antimaniax. Bet grupa diezgan ātri parādīja cik stulbi ir „white-nazi-scum” uzaicinot viņu uz skatuves un ļaujot viņam izteikt savas domas pāris jautājumos. Grupas tekstus caurstrāvoja ideālisms un pozitīva attieksme pret dzīvi, kas uzlādēja visus ar pozitīvām emocijām un domām.
Iesaku visiem, kuri nebija Fonofestā 22.ajā jūlijā doties uz Zabadaku, kur varēs dzirdēt Antimaniax un Ass-End-Offend dzīvajā.

antiMANIAX!!
Tā kā nākamajā rītā nolēmu celties ap 9iem, lai dotos prom, tad devos uz telti, kur jau sāka vākties pārējie gulētgribētāji – izrādās būsim par vienu vairāk kā plānots, bet veiksmīgi saspiedušies un man guļot kā līķim zārkā vai sXe fanātam – sakrustojušam rokas uz krūtīm aizgājām gulēt :) Godīgi sakot nekāda lielā gulēšana nesanāca – varēja dzirdēt gan chillout telts, gan skatuves muzikālo sniegumu un pats trakākais bija apkārt klaiņojošie blakus telšu iemītnieki, kuri bija tādā grādīgā reibonī, ka daži vakarā ejot uz telti bija turpat takas maliņās atrodami. Mani tas nedaudz šokēja, jo nekad neesmu saskatījis neko jautru/foršu/stilīgu/labu nodzeršanās un bezfilmas faktos. Ja nemāki dzert – nedzer, tāds būtu ieteikums tiem, kurus varēja atrast takas malās. Pamodos agri un izrāpos no savas vagas teltī, lai ieraudzītu to, ka viss jau pus9os ir novākts, daudzas teltis nozudušas, dj`i un chillout telts nozuduši. Pelēks rīts un arī garstāvoklis tāds viegli pelēcīgs. Iztīru zobus un novācam banneri, ieturam brokastis, fiksi kravājam mantiņas, jo jāpaspēj uz autobusu, kuru beigu beigās nokavējam – aizbrauca gar degunu. Tā pieturā mēģinot pagulēt uz paklājiņā, klausamies kādu meiteņu sarunu par tēmu – kas būtu, ja būtu.. Smieklīgi un nedaudz kaitinoši stulbi. Bet drīz viņas savāc mašīna un mūsu autobuss ir klāt, tajā pāris pazīstamas sejas. Un brauciens uz Rīgu tiek pavadīts saldā miegā.
Antimaniax

Izskaņā gribēju teikt, ka festivāls bija labi noorganizēts neskatoties uz to, ka tā pirmā reize organizētājiem. Ieejas un izejas izdalīšana paātrināja kustību, lai gan varēja 2as ieejas veidot – 1, kuriem nav biļetes ar kasi un otru kurā tikai pārbauda aproces. Aproces bija diezgan noturīgas – vismaz nopeldējos ar viņu un nedaudz moshpit`ā padzīvojos. Bet citiem, kuri ilgāk uzturējās moshpit`ā radās problēmas. Iespējams vajag ņemt piemēru no Tabūna un ieviest auduma prievītes. Jo īpaši, ja pasākums ir ilgāks par 1 dienu. Jā, piekritīšu deni2s`am, ka pasākums bija mākslīgi izstiepts un ka varēja grupas ciešāk salikt un labākās vakarpusē, bet nevis naktī vai rīta pusē. Cepuri nost tiem, kuri sagaidīja Ass-End-Offend, bet man tomēr nav tādas iekšas, lai 24h nonstopā spētu baudīt notikumus. Dj varēja izklaidēt 24h-cilvēkus līdz rītam nevis grupas, kuras spēlē pāris(?) cilvēkiem. Vēl nedaudz nepatika, ka teltis bija ārpus teritorijas – tātad relatīvi lielāka iespēja tikt apzagtam(itkā esot daži apzagti, bet par laimi mums nekas nepazuda). Teritorijā bija diezgan daudz vieta teltīm un ja tur būtu teltis – vairāk cilvēki koncentrētos pie skatuves/chillout telts. Gaidu nākamo Fonofestu, jo kas zin – kādus mūziķus tas atvedīs uz Latviju nākamgad.

0 коментариев Комментировать могут только регистрированные пользователи, просмотр комментариев доступен всем. регистрация или залогинься!

назад на список статей

Реклама
Prāta darbnīca - ļauj prātam darboties!
Поделись радостью
Γεια σου, ήθελα να μάθω την τιμή σας.

Robertunsab

Очаровательная девушка сойдется джентельмена для прогулок унтер луной, телеграм @wanowes

Kennethjat

Прелестная девушка повстречается джентельмена чтобы прогулок под луной, телеграм @wanowes