"Fantāzija un daba starp betonu un tēraudu"

Antra Balode, 02.10.2015., 07:16

Izstādē "Fantāzija un daba starp betonu un tēraudu" tiekas divu ES valstu pārstāvju Daigas Kalniņas (Latvija) fotogrāfijas un Dirka Fissera (Vācija) grafikas.

"Fantāzija un daba starp betonu un tēraudu"Abus neparastās izstādes autorus saista Reinas-Rūras industriālā apgabala pārvērtības, kas pēdējos gados ir piedzīvojušas daudzus atspoguļojumus gan mākslas projektos, gan presē. Latvijā, kur industrializēto vidi mūsdienās pārsvarā saista ar aizgājušajiem padomju laikiem, tiek piedāvāts redzējums uz citu industrializācijas piemēru Rietumvācijā. Abu mākslinieku radošais dialogs piedāvā svaigu un neierastu šī reģiona vērojumu. Daiga Kalniņa raugās uz šo cilvēka veidoto vidi, kuru pamazām aizvien vairāk pārņem kultūras un dabas biezoknis, ar latvietes, dabas bērna acīm. Viņas dokumentālos uzņēmumus papildina dīsburgieša Dirka Fissera grafīkas. Viņa grafikas spēlējas ar dažādajiem, cilvēka realitātes uztveres veidiem. Dirku Fisseru interesē cilvēka daba. Viņš savos darbos tematizē stereotipus, ironizē un apšauba klišejas, tajā pašā laikā nepiedāvājot tiešus skaidrojumus.

Izstāde ir kā dialogs starp diviem mēdijiem – fotogrāfiju un grafiku, divām kultūrām – latviešu un vācu. 2014. gada vasarā izstāde tika atvērta Dīsburgā, tādējādi atklājot vēl vienu šīs izstādes dialoga aspektu – komunikāciju starp divām Eiropas kultūras galvaspilsētām – 2010. gadā Eseni kopā ar Dīsburgu un 2014. gada Eiropas kultūras galvaspilsētu Rīgu.

Daiga Kalniņa (dzimusi 1966. gadā Ērgļos, Latvijā) ir žurnāliste un fotogrāfe, izcilā dokumentālās fotogrāfijas meistara Egona Spura skolniece. Ar savu fotogrāfiju sēriju "Rīgas proletāriešu rajoni 19. gs. beigas un 20. gs. sākums" E. Spuris būtiski ietekmēja fotogrāfijas attīstību Latvijā 1970. un 1980. gados. Viņš iedibināja "subjektīvā dokumenta" fotožanru, ko savos darbos pārstāv arī Daiga Kalniņa. Viņai realitāte vienmēr ir atkarīga no subjektīvās uztveres, kas ietekmē viņas dokumentālās fotogrāfijas. Centrālo lomu tajās spēlē fotogrāfes pašas izjūtas un iespaidi.   

Dirks Fissers (dzimis 1952. gadā Duisburgā, Vācijā) jau 15 gadus pievērsies mākslinieciskajai darbībai. Zīmējumos ar zīmuli viņš pievēršas cilvēkam un viņa īpatnībām. Dirka Fissera zīmējumi humora pilnā veidā atklāj, cik lielā mērā cilvēka realitātes uztvere ir atkarīga no ieradumiem, klišejām, neapzinātām asociācijām. Viņa figūras ir veidotas no vienkāršām, skaidrām formām, kas savā daudznozīmībā atklāj ļoti kompleksu saturu.   

Izstādes laiks: 10.10. līdz 10.12.2015., pirmdiena-piektdiena: 09.00-20.00, Sestdiena: 09.00-15.30.

Visā pasaulē pārstāvētais kultūras institūts veicina vācu valodas apguvi ārvalstīs, aktīvi iesaistās starptautiskajā sadarbībā kultūras jomā un sniedz visaptverošu priekšstatu par Vāciju. Jauno globālo izaicinājumu laikā Gētes institūta darbs ir vērsts uz padziļinātu kultūru savstarpēju sapratni un Vācijas starptautiskā tēla stiprināšanu. Šobrīd institūts ir pārstāvēts 98 valstīs ar vairāk nekā 159 filiālēm, tostarp ar 12 Gētes institūtiem Vācijā.

Adrese: Gētes institūts, Torņa iela 1, Rīga.


0 коментариев Комментирование доступно всем.
Добавление комментария

Поля отмеченые * заполнять обязательно.





назад на список новостей

Реклама
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Поделись радостью
books in ancient times was papyrus

Batteryqnk

Every word of this post conveys a deep understanding of the current situation in society :: ---- Like 6067

Phoenixefp

The more information a person learns about the world, the more they realize how much is still unknown

Lorduet


Войтирегистрация